TRANSFĂGĂRĂȘAN

Transfăgărășan pe motocicletă! Pornește într-o călătorie unică și trăiește experiența de a conduce pe cel mai provocator drum pentru motocicliști. Transfăgărășan este considerat unul dintre cele mai frumoase drumuri din lume, oferind o priveliște uluitoare asupra peisajului montan românesc la fiecare cotitură.

Transfagarasan pe motocicleta

Cu o lungime de peste 150 de kilometri, Transfăgărășan este cel mai spectaculos și mai cunoscut drum din România și, datorită unei apariții la BBC Top Gear în 2009, acum una dintre cele mai populare atracții turistice ale țării.

Plimbarea pe Transfăgărășan este o experiență fantastică pentru orice motociclist și una care nu trebuie ratată dacă ai ocazia. Șerpuind peste cei mai înalți munți ai României, drumul cotește prin ace de păr, curbe mari și tuneluri lungi și întunecate.

Suprafața drumului variază pe parcursul Transfăgărășanului. Accele de păr care se îndreaptă spre vârf și se coboară din nou sunt de o calitate excelentă, asfaltul neted asigurând o experiență grozavă. Mai jos, drumul devine destul de neregulat și puțin accidentat, dar este asfalt pe tot parcursul său și o motocicletă cu cauciucuri de stradă nu va avea probleme.

Este complet deschis doar din iunie până în octombrie, iar pentru a evita traficul, cel mai bine este să îți plănuiești aventura în timpul săptămânii.

Transfagarasan pe motocicleta

Istorie

Transfăgărășan, numit și “Nebunia lui Ceaușescu”, a fost construit între 1970-1974 la ordinele personale ale lui Nicolae Ceaușescu, care dorea să creeze o rută strategică peste Munții Făgăraș pentru a transporta trupele spre nord în cazul în care România ar fi fost invadată de URSS (cum fusese Cehoslovacia în 1968).

Armata a început să lucreze în același timp din cele două părți opuse, în județele Arges și Sibiu, iar un monument marchează locul unde s-au întâlnit în cele din urmă.

Un alt monument, Poarta Inginerilor, comemorează muncitorii care și-au pierdut viața. Oficial, 40 de persoane au murit, dar unii dintre martori afirmă că au murit sute de colegi.

Când s-a deschis în sfârșit Transfăgărășan, a devenit un reper propagandistic și o atracție turistică majoră.

Transfagarasan pe motocicleta

Ce să vezi?

Prima atracție, pe măsură ce conduci dinspre sud, este Lacul Vidraru. Un alt mare proiect al autorităților comuniste, barajul a fost o realizare majoră a anilor 1960, pe atunci unul dintre primele 10 baraje de acest tip din Europa. Un sat întreg, Cumpăna, a dispărut pentru a construi barajul de dimensiuni impresionante. 

O altă atracție de top este lacul glaciar Bâlea, situat la o altitudine de 2.034 m, aproape de cel mai înalt punct al drumului. Situat chiar lângă lac este primul hotel de gheață din Europa de Est. 

Bâlea Lac

Transfăgărășan rămâne până astăzi unul dintre locurile ce nu trebuie ratate din România, în special dacă ești motociclist.

There is no selected car class in current office. Please choose another Class!